REBRANDING



Baru 7 bulan makan gaji disalah satu syarikat swasta di Malaysia. Syarikat dalam industry fashion pulak tu. Wow weird sangat bila aku dalam industry ni tapi aku suka jobscope yang diberikan so far Alhamdulillah.


Diberi jawatan sebagai Sales Executive di bahagian website pada mula tak mencabar, tapi along the way, sikit-sikit level of difficulty tu meningkat, begitu juga stress. Bila stress terus teringat subject “How To Manage Stress” yang pensyarahnya Puan Che, waktu sem tiga dulu. Bukan sahaja nak kena adapt dengan kerja tapi juga dengan MANUSIA dari pelbagai peringkat umur, pelbagai cara pemikiran, pelbagai ragam, pelbagai jenis mulut dan dll. Namun aku bersyukur sangat dapat kerja disini sebab, aku boleh ibaratkan tempat kerja aku sebagai Lombong Timah, yang mana secara luarannya nampak biasa tapi ilmu yang aku belajar sangat bernilai. (deep, find out sendiri la apa significant nya dengan Lombong Timah)


In certain circumstances during working, aku kena recall balik benda-benda yang pernah aku hafal (for exam purpose only), sebab those 'thing' really help my work done.

Tahu tak, bila dah graduated from university, dah pun bekerja, dan ada gaji sendiri, terasa semua benda nak dibeli, tapi jangan lupa seperkara lagi, segala bill yang dibayar mak ayah selama ni, kita tolong kali ni. Ya Allah, berkat nya duit kita bila kita bahagiakan ahli keluarga kita, sedekah yang terbaik juga adalah sedekah pada orang yang terdekatkan. :)

Jangan lupa juga untuk menyimpan, jangan ikot kata setan.
Belanja la berpada-pada jangan diikot dia yang berada.
Kerja keras la hari ni, sementara kudrat masih diberi,
Fikir tiga empat kali, sebelum kita membeli, 
Semoga hidup diberkati, tanpa perlu resah hati..

Sekian nukilan saya untuk malam ni,


Lagi satu, beratus-ratus entri lama telah aku delete. 

REBRANDING.




















No comments: