Kontroversi Last Seen Whatsapp






Pernah kena marah dengan bf/gf sebab last seen whatsapp punya hal?

Eleehh mesti pernah kan, tak dengan bf/gf dengan member pun kena sound lagi. hahaha

Aku baca luahan hati ni semua kat Twitter, dan aku juga melalui nya. :P


Sebenarnya ada kebaikkan dan keburukkan benda alah ni. Kebaikkan nya of course la kita boleh tahu orang tu online bila, available ke tak, delivered ke tak messages kita tu.

Tapi keburukkan nya, tak boleh nak menipuu kan kan kan, senang orang nak stalker kita.






Sebenarnya aku pernah kena tegur pasal benda ni contoh macam ni la


                                "Oiii last seen baru lagi, message aku tak reti ke nak reply?"

Aku tabahkan hati je kena sound cenggini. hahaha Dalam hati, kau sungguh tak memahami.

Ini situasi aku la, mungkin tak sama dengan situasi orang lain.


Kadang-kadang, waktu dalam meeting, handphone vibrate, tanda whatsapp masuk, aku sempat baca je, tak sempat nak reply, kang obvious sangat plak aku main handphone time meeting, dengan menaip kat hp tu.


Then kadang2 orang whatsapp time aku tengah makan, tangan kiri aku guna untuk baca whatsapp, tangan kanan aku guna untuk makan. Macam mana aku nak reply? habaqq sikit weh..


Lepas tu kadang2 whatsapp time aku dalam bas, bas rapid KL tu pepaham je la, macam sardin dah. Aku kena berpaut kat tiang kalau tak dapat seat, sebelah tangan pegang hp, so sempat baca je la, nak reply tak mampu. Kang tertonggeng aku dalam bas tu kau nak tolong?


Lagi satu, whatsapp time aku tengah tidur, aku hanya mampu baca je, nak reply memang lalokkk la. Kadang tu aku terjaga sambil ayat halfway tak di "send" lagi hahahaha


Kesimpulannya LAST SEEN WHATSAPP tu tak bermakna aku sedang bersenang-lenang dan sengaja tak reply msg :(




5 comments:

MizzTina said...

setuju!!! last seen tu bkn kite online semata.. kdg² sempat bc je, tp xsempat nk reply.. mcm awk ckp tu la.. org mana paham, tau nk sembur je..

Aini Azman said...

kan... mungkin yg sembur ni jenis on whatsapp doplopatjam n balas on the dot.. :P

Anonymous said...

hehehe.. smua peringkat umo akan gaduh pasal ni,yg rugi adalah org yang mara tu..

Mysara Ab Rahman said...

tu la..kadang2 bnda2 cm ni leh wt salah fhm...

CXopportunities said...

hahahah sape je yg tk pernah bertikam lidah psl benda alah ni? hahah. prnh cx delete whatsapps gara2 last seen ni la. hahah. geram pnye psl. delete terus. 2hari je pon bertahan. haha. tp lps install balik, da jrg gune wsp. tgk pon idok. bile wsp msk, lmbt baru bace. :) huhu alhamdulillah