How To Make Kimbap ??



Entri aku yang sebelom ni pasal Kimbap in Da House,
ramai jugak yang bertanyakan resepi..
so aku teros mintak resepi kat jiran,
dan ini ialah resepi dari dia..
cekidout ! =)

Bahan-bahan;
Seaweed
Nasi putih yang baru masak
Garam
Gula
Minyak Olive

Cara-cara nya;
1. Gaulkan nasi putih yang baru masak tadi dengan garam, gula dan olive oil secukup rasa.



2. Bentang seeweed dan letak kan nasi atas seeweed tu.



3. Letak bahan-bahan extra yang lain atas nasi cnth: timun, telor, carrot, tuna.


4. Gulungkan nasi dengan seewed tadi.

5. Kemudian potong la kecik2 macam lemang tu =P


Senang je kan?? *macam aku yang buat hehehe
Jom try cuba test okeyh!




1 comment:

| NURUASHIA | said...

aummmm...yummmmyyyy...nk sgtttt mkn kimbap neh =( teliur tgk Yoona SNSD mkn dlm R.M uhuk3 :(